Thursday, January 20, 2011

Suara(HATI)Ku Berharap padamu


Suaraku berharap.. ermm.. lagu ni aku dgr da banyak kali dr td.. ntah la nape nak layan lagu ni dr td.. padahal xde harap kat sape2 pun.. hehehe xpe la alang2 dah dgr tu aku pun hayati la setiap patah perkataan yg di sebut tu.. antara banyak2 rangkap, aku suka tang rangkap ni..

suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku slalu dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

kalau ku masih tetap disini
ku lewati semua yang terjadi
aku menunggumu, aku menunggu

so apa yg aku nak ckp n nak renungkan sama2 kat sini sebenarnya apa itu HARAPAN pd yg xsudi.. korg rse adil kew s'seorg tu b'harap pd kasih n cinta yg xsudi..??? aku pasti jawapan korg sumua akan ckp "TAK" kan.. itu jawapan pd org yg xda ada pada yg tak merasa keadaan tu.. tp bg mereka yg rasa benda ini hati mmg ckp TAK tp dlm hati masih berharap.. come la kwn2 jgn tipu diri sendiri.. tp benda mcm ni actly normal la.. kita da suka s'sorg tu tp org tu tak suka kita.. mmg terasa la...
dalam kes mcm ni banyak kdaan nyer.. 

contoh pertama, korg suka sorg ni tp korg tak pernah pun gtau kat dia.. sampai la satu saat tu korg tau ada org da masuk line korg.. mse tu korg mesti m'yesalkan.. padahal yg si dia da kasi respon da mcm suka kat korg tp korg je jual mahal plus ngada2.. klau da kes mcm ni jgn la org yg masuk line tu tp salahkan diri sendiri.. tp klau sbb korg mmg rasa dia mmg xlayak utk korg n korg wat andaian sendiri yg si dia mmg xkan terima korg.. kes mcm ni besa nyer bg mereka yg jenis suka m'milih taste selera besar.. n paling bahaya bg mereka yg mudah jatuh cinta ni.. pilih la org yg sesuai ngan diri korg.. setiap org mahu kan terbaik.. tp xsume yg sume korg pikir terbaik tu adalah yg terbaik utk korg.. aku bukan nak m'down kan korg tp juz xnak la korg kecewa x tentu hala..

contoh kedua. bila korg suka org tu tp org tu mmg tolak korg atas sbb t'tentu.. sbb utama maybe dia ada bf/gf yg korg mmg xtau sebelum ni or dia masih sygkan ex bf/gf.. or maybe mmg dia mmg xde perasaan kat korg.. 
kes mcm ni besa nya jd bila baru kenal b'berapa bulan pastu trus da suka n jatuh cinta.. pastu mula nak minta couple la pe la.. korg pikir dalam b'berapa bulan tu korang da kenal dia s'penuh nya kew..?? klau da kenal sepenuh nya mesti la korg tau yg dia tu da ade bf/gf or dia masih sygkan bf/gf dia.. bukan tu je, dia pun xkenal korg sepenuhnya dalam masa b'berapa bulan.. sbb tu la dia xsuka n tolak.. cuba pikir balik, klau sebelum ni dia ada dgr cite psal korg dr kwn dia n kwn2 dia juz cite benda buruk2 je pasal korg.. lebih plak benda yg kwn dia cite tu xbtol.. korg rasa dlm masa bulan2 tu dia dpt ngok k'baikan n banding kan ape yg kwn dia ckp ngan diri sebenar korg.. pikir2 kan la, setakat 2 or 3 bulan tu bukan masa yg lama la.. xcukup nak kenal hati budi s'sorg tu..

contoh ketiga yg paling sedih n leh m'wat korg m'yesal seumur hidup.. berharap pada s'sorg yg pernah m'cintai korg dulu tp kini tidak lg.. atau sng bahasa kasar nya korg masih sygkan ex korg tp ex korg da xnak kat korg lg.. maybe sbb dia xleh terima kesilapan korg yg dulu.. sampai mcm ni nak nyesal ngan perbuatan korg dulu pun da tak guna kan.. lebih2 lg bila korg dpt tau plak dia da cuba penganti korg yg lebih perfect dr korg.. jelez mmg 1hal tp yg benda minta simpang jgn la sampai b'gado ngan kekasih baru dia tu.. kalau nak tau, mcm tu la rasa nya bila si dia b'harapkan perhatian dr korg tp korg xpenah endah pun masa b'sama dulu dan skrg rasa la plak bila b'harap perhatian dr org yg pernah b'harap dr korg dulu.. juz nasihat aku, hargailah la s'sorg tu bila org tu masih m'hargai korg..

kpd mereka yg diharap tu, renungkan lah.. ini lah perasaan org yg berharap pd korg tu.. mmg tu hak korg utk terima atau tak tp s'kurang2 nya stop m'beri harapan.. atau jalan yg terbaik cuba jauh kan diri dr org yg berharap kat korg tu.. sbb selagi korg masih b'hubung selagi tu mereka akan terus berharap.. ngan cara mcm ni maybe secara perlahan2 mereka leh terima keadaan tu n leh lupakan harapan tu..
dan kdp mereka yg masih terus berharap tu, cuba la perlahan2 utk terima kenyataan yg dia bukan terbaik utk korg.. mmg sukar utk lupakan sesorg tp cuba..! sbb korg secara perlahan2 m'yeksa diri korg ngan perasaan kecewa, cemburu, marah dan mcm2 lg.. 
tidak setiap cinta itu indah dan tidak juga setiap cinta itu satu peyeksaan tp cinta adalah sebuah pengorbanan bukan utk kau dan bukan juga dia tp UNTUK KAU dan DIA..

6 comments:

  1. hurm....betol2...hakikat kene trima ann..troskan je idop..mula2 mmg saket nanti lama2 konpem ok..janji jgn berharap pada yang xpasti...or dah mmg terang benderang xnak...annn3??^_^

    ReplyDelete
  2. btol3..tseksa kowt mgharap pd bnda yg xpasti..tp 2 la ckp xnk bhRap dh tp kdg2 dlm atie 2 still bharap..hmmm

    ReplyDelete
  3. comot: btol tu.. so b'hnti la b'harap..\
    ira: tu besa la ira.. mmg mnusia mcm tu.. hipokrit pd diri sndiri..
    ayuni: ish.. xde la.. juz tulis utk renungan bersama.. btw, welcome to my blog k.. =)

    ReplyDelete
  4. lagu tu selalu momoy ulang
    kluar nampak keras tapi dalam lembut
    huhu...
    dengar lagu confirm momoy rasa sayu

    Student Perlu Tahu | RESUME
    Peristiwa itu masih menhantui diriku...

    ReplyDelete
  5. mm,,memg ak teRase la kn,,salah 1 dr diats,,hahah

    ReplyDelete

Recent Posts