Tuesday, April 26, 2011

Study will make it Simple

YEAYYYY>>!! HOOORAYYY..!! paper dynamic dah habis.. selamat tinggal dynamic.. ^_^ .. **bajet dah  habis final.. padahal adalah lg paper math kejut, fluid dan thermo.. hehehe
tp sekurang-kurangnya satu paper killer ni dah settle..

Td masa nak exam aku mmg pergi dlm keadaan sgt2 rushing.. bukan sbb tertidur.. tp leka termenung.. ngok jam pukul 2.05ptg baru terhengeh-hengeh nak mandi.. aku sampai dewan td pun ngok semua org da masuk.. bila dah masuk lambat tempat duduk pun penuh lah... terpaksalah aku duduk di agak depan..
Perkara paling aku cuak td, soalan momentum.. sbb aku takut keluar soalan merepek meraban.. tp Alhamdulillah, mmg rezeki kami soalan yg keluar pasal momentum tu taklah susah sgt..
Soalan-soalan lain pun ok lah.. tak susah sgt.. kira berbaloilah ngan apa aku study sampai tidur pun dah tunggang langgang ni.. Sebenarnya selama aku belajar kat UTM ni, amik test n final, ni lah kali pertama aku rasa aku berpuas hati ngan apa aku study dan rasa ada keyakinan nak jawab soalan..

So moral of the story is Study will make it Simple...

Sebenarnya dlm dunia ni tak ada apa yg susah cuma kena ada usaha dan minat.. Sebagai contoh masa kat matrik dulu aku minat sangat-sangat subjek fizik.. sampai semua soalan dlm past year tu aku buat dan cari soalan-soalan buku rujukan lagi.. study pun fizik pun mata segar je.. TAPI, cuba math tu.. SUMPAH aku tak minat langsung.. bila dah tak minat mcm ner lah usaha nak dtg.. walaupun niat mmg nak skor tp dah tak minat nak buat mcm ne.. paksalah aku mcm ner pun, mmg susah aku nak terima math dalam hidup aku.. aku pun tak tahulah nape aku tak minat.. nak kata tak suka kira-kira, agak peliklah sbb fizik pun main kira-kira..
Dah tak minat nak buat mcm ner.. sbb tu la dr sekolah sampailah masuk U ni bengap pasal math ni..
Tambah-tambah plak sem ni aku amik Eng.Math..
Eng.Math..?? ermmm..malas nak komen.. sedih aku ngok markah test hari tu..

Tak sabar rasanya nak tggu habis final nie.. nak relax2.. takyah nak ppg buku dah..
Tapi perjuangan utk study paper final yg belum dijawab wajib diteruskan.. yeeeaahh..!! caiyok2.. 
^_^

p/s : wings blok aku skrg nie sunyi sgt2 sbb semua org ngah tido.. aku sorg je masih berjaga.. =.='' 
maybe skrg ni masa aku plak utk tido..

1 comment:

  1. haha..USAHA la beb, sem lepas aku amek math kejut gak..tp ok lah..aku pn xminat math, tp stdy j..just utk sem ni j kan..haha..sem ni plk aku kena gk amik math kejut lanjutan lagi..haih..agk ssh dri math kejut, math kejut just basic je..btw, Gdluck..chaiyookkk k :)

    ReplyDelete