Thursday, June 30, 2011

Transformer: Dark of the Moon.. best movie of the year I ever watch..!!



Sana Sini Utara Timur Selatan Barat sume dok kecoh pasal Transformer...
Siapa tak tahu Transformer wei.. bdk2 tadika pun tahu.. 
Transformers Dark of the Moon, filem terbaru arahan pengarah filem sc fiksyen terkenal Michael Bay.. 
Mmg cite dinantikan oleh peminat n kaki2 movie.. Jomlah ngok sinopsis dia jap..


Pemerintah Amerika selama ini ternyata tak sepenuhnya jujur mengungkapkan apa yang mereka ketahui. Selama bertahun-tahun mereka mencoba mencari tahu tentang keberadaan makhluk hidup lain selain manusia yang menghuni bumi namun mereka tak pernah mengatakan kalau sebenarnya mereka telah memiliki sejumlah bukti.

Apollo 11 adalah bukti kemajuan teknologi luar angkasa Amerika Serikat. Di saat Uni Sovyet saat itu juga sedang berusaha menjadi manusia pertama yang menginjakkan kaki di bulan, Amerika serikat berhasil mendahului dan mendaratkan astronot pertama mereka di permukaan satelit bumi ini. Misi sukses ini menjadi tonggak sejarah awal keberhasilan manusia menjelajahi wilayah di luar bumi yang sebelumnya hanyalah impian belaka.

Sayangnya tak semua dokumentasi tentang pendaratan manusia pertama di bulan ini terungkap. Ternyata, saat mendarat di bulan, para astronot ini menemukan bangkai pesawat luar angkasa lain yang terpaksa mendarat darurat di sana. Masalahnya, bangkai pesawat ini bukan dari bumi. Apakah pesawat ini berasal dari Cybertron? Benarkah mereka sudah mencapai bumi saat itu?



Satu kekecewaan buat peminat Megan Fox kerana tidak dpt melihat dia bersama Sam (hero filem).. watak Megan Fox telah diganti oleh Rosie Huntington-Whiteley (nak detail korang klik kat nama dia tu).. tidak mengecewakan, watak baru ini berjaya membawa dengan baik..
*sebenarnya aku frust juga tak dpt ngok Megan Fox.. aku rasa dia berlakon ngn hero tu lagi terbaik kot.. tp xpe, mungkin perubahan nie akan membawa impak baru utk Transformer..

Apa aku nak komen utk filem nie, this is best bro.. klau nak bg ranking utk filem nie aku bg 4star and half wei.. half tu hilang sbb Megan Fox xde.. Hehehe sepanjang tahun nie aku g cinema inilah filem terbaik pernah aku ngok.. mmg filem nie takde tandinganlah.. cineme full je ngan Transformer sampai aku terpaksa duduk sit 4 dr depan.. mmg sakit tengkuk aku mendongak.. tp takpe rasa berbaloi.. buat pertama kali aku g cinema org ramai bertepuk tgn lepas habis movie.. nampak sgt mmg filem nie terbaik.. btw, aku pasti mesti ada sequel nnt..

Klimaks utk filem nie mmg penuh aksi dan babak mendebarkan.. aku suka part masa bangunan nak terbelah dua tu dan masa diorg meluncur turun dr bangunan tggi tu.. mmg suspens gila nak ngok mcm ner diorg nak selamat..
watak Sam dan 2ekor robot kecik yg selalu wat kecoh tu mmg banyak buat penonton nak tergelak ngn gelagat diorg.. Hahaha
Lastly, kepada korg belum ngok lagi cepat2 lah g ngok.. tak rugi kalau ngok kat wayang.. sbb mmg berbaloi.. kalau download ngok utk pertama kali mmg tak puas.. sound effect n video quality korg dpt mmg tak memuaskan.. tp kalau download utk ngok kali kedua ok.. kalau kali kedua nak ngok wayang juga, rabaklah poket.. Hehehe pergi wei jgn tak pergi..

p/s: bilalah filem malaysia leh wat mcm nie..??  tp filem malaysia terbaik kalau wat simple komedi mcm Hantu Kak Limah Balik Rumah.. itu Hollywood takleh kalahkan.. hehehe

13 comments:

  1. laaaa...ko da tgk... xaci..aku blum tgk g..hahahha =]=]=]

    ReplyDelete
  2. hehe.. g ngok cpt wei.. serius best gila..!
    lebih2 best klau bwk yg tersyg.. wahaha

    ReplyDelete
  3. zzzz. tak puas hati. sebab tak tengok lagi.

    ReplyDelete
  4. haha.. ajak boss ko wei.. hahaha

    ReplyDelete
  5. damn.aku lom tgok lagi. ahaha. xpe2~ hehek

    ReplyDelete
  6. husna: cpt2 ngok wei.. lg satu bli tiket awal..klau tak dpt sit depan.. sakit tengkuk nnt.. hahaha

    ReplyDelete
  7. ahhhh...jelesss...berbulan2 aku tunggu transformer kuar.kau jugak yg dpt tgk duluu.. T__T

    ReplyDelete
  8. ehh las las dye cmane ekk ?? las las ak xtgok sgt, sbb ak dah ngntok sgt.pnjg betol cte nieee..HAHA

    ReplyDelete
  9. farahin: aku tguu berrtahun2 wei.. lg lama.. haha

    neyda: endind kuar la, "directed by michael bay" pastu kuar la nama pelakon2 cite tu.. Hahaha

    ReplyDelete
  10. Atok!!!!opah dah tgk!Yeah!!!!hehe

    ReplyDelete
  11. ngok ngn tersyg kew..?? hehehe

    ReplyDelete