Saturday, December 18, 2010

Cinta antara Aku, Dia dan Kawan..

Assalamuailaikum sume kwn2.. =) jom baca kisah ni..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Roy dan Remy b'kwn sjak dr bgku skulah lg.. mreka sering ke mana2 b'sama2 kwn2 mreka yg lain wlaupun dlm ati Remy m'yimpan 1 prasaan iri hati kpd Roy.. ini krana k'hdupan Roy sgt bebas n dier leh wat ape sje yg dier mau n yg m'wat rse lebih iri hati, Roy sorg lelaki yg m'pnyai rmai teman2 prempuan yg ingin b'kwn ngn nyer.. tetapi Roy xpnah skali pun jtuh cinta ngn mana2 pmpuan.. mungkin sbb pd msa t'sebut k'hidupan nya hnya t'tumpu pd kegembiraan dunia.. Roy sorg bdk yg nkal n jhat.. sume bnda yg die nk cbe, msti dier akan lakukan.. so pham2 sndiri la thap mcm ner prangai dier..

satu hari, d tmpat mereka ade sorg gadis yg bru b'pindah.. gadis itu sgt cntik hgga m'jd rebutan pd msa itu.. dan pd masa sama Roy jgak m'naruh ati pd gadis tu.. ini adalah kali pertama dier rse jtuh cinta.. dlm diam2 jgak, Remy pun m'pnyai prasaan yg sama t'hdap gadis t'sebut.. gadis t'sebut b'nama Cinta.. indah kan nama nya sprti jgak tuan bdn nyer.. Cinta m'mpunyai prangai baik n sgt b'beza ngn Roy.. pd mula nya Roy sgt tkot utk m'ngur Cinta tapi atas dorongan rkan2 nyer Roy m'ngur jgak Cinta n dr ctu mreka mula b'kwn.. Roy sgt t'tarik ngn sikap Cinta yg p'yyg n ambil brat t'hdap diri nya.. n scre perlahan2 Roy mula m'ninggalkan sume prangai bruk nya.. wlau bgaimanapun Roy msih blum b'sdia utk m'ceritakan prangai sbnar nyer sblum ni krana tkot k'hilangan Cinta.. Roy hnya m'nggu saat ssuai utk m'ceritakan sgala nya.. hari smkin hari, hbungan mereka smkin rapat.. mereka b'dua sudah dilamun cinta b'sama cuma hati sje blum d ikat.. ini krana Roy yg sbelum ini tdak pernah b'cinta m'buatkan Roy  tidak tau bgaimana ingin m'luah kan rse cinta nye kpd Cinta..

Remy pd masa tu sgt cmburu ngn hubungan mereka.. Remy m'gada2 kan cerita knon nya yg Cinta ni sorg playgirl n slalu m'permainkan hati laki dan jgak m'pnyai bnyk hbungan ngn lelaki lain d lua sne.. n slalu m'bruk2 kan Cinta d hdapan Roy n kwn2 nya yg lain.. tp Roy tidak prnah ambil kisah krana dier tau bhwa Cinta bkan s'bgitu dan dier lbih m'gnali Cinta dr Remy.. bgitu nya ngn kwn2 mreka yg lain tdk m'percayai krana mreka tau yg sbnar nyer Remy cmburu ngn hbungan Cinta n Roy...

satu hari Roy t'pksa kua dr bndar atas urusan kerja n kesempatan ini diambil oleh Remy utk m'dekati Cinta.. Remy cuba m'rpat kan diri ngn Cinta.. Remy telah menceritakan segala2 nya prangai bruk Roy sblum ni.. m'dgr cite2 t'sbut m'wat kan hati Cinta musnah n sgt kcewa ngn Roy.. Cinta suda tdak prcaya lg pd Roy krana m'anggap sume kata2 Roy slame ni hnya la dusta n Roy hnya ingn m'permainkan die shaja.. ini m'wat kan hati Remy suka n gmbira sgt n m'gambil pluang utk lbih m'dkati Cinta.. Roy yg suda pulang dr bndar pd ketika itu ingn m'nemui Cinta krana sgt2 rindu pd nya ttpi telah d tolak dan Cinta m'minta spaya dier m'jauhkan dri drpd Cinta.. Roy pd saat itu sgt2 binggung krana sikap dingin Cinta t'hdap nya.. Roy cbe b'tnya mengapa Cinta b'sikap bgitu t;hdap nya.. ttpi solan nya tdak prnah d jwb oleh Cinta.. Roy suda dpt mrasakan sume ini krja Remy krana dier dpt m'lihat k'msraan Remy dan Cinta.. tidak b'brapa lme kmudian Roy m'dpt brita yg Remy dan Cinta suda m'jlinkan hbungan cinta.. betapa musnah nya hati Roy pd msa itu.. Remy b'jmpa ngn Roy ingn b'muka2 n b'buat baik t'hdap Roy spaya Roy tidak dpt m'gesyaki ape2.. ttpi Roy sorg yg baik n dier tidak pnah pun b'dndam ngn Remy.. dier m'nrima sgala nya ngn tenang n m'anggap ini sume adalah slah nya sndiri tidak b'trus trang lebih awal.. wlaubgaimana dier b'trima ksih kpd Cinta krana m'bwa dier kmbali ke pgkal jlan n tnpa cinta dr Cinta psti dier tidak akan knal erti CINTA lg.. trima kasih Cinta..

b'brpa bulan kmdian Roy m'nerima jmputan p'tunangan Remy dan Cinta.. hati Roy gembira bercampur sdey m'lihat CINTA pertama nya bhagia d smping rkan baik nya sndiri.. Roy jgak m'gucap tahniah kpd Remy n m'minta Remy m'jga Cinta ngn baik.. Roy cbee m'mulakan hdup bru nya n b'jnji tidak akan kmbali kpd k'hdupan lma nya wlaupun Cinta suda tdak d sisi nya lg ttpi knagan b'sama Cinta akan d ingti slame2 nyer n m'jd kan sbgai smgat utk nya m'mulakan k'hdupan baru.. Roy jgak akan m'rhsiakan sgala tindakan Remy t'hdap nya utk m'dpt kan Cinta dan prcaya Cinta bkan lah d tkdir kan utk nya...Roy juga prcaya mgkin ada pmpuan yg lebih baik yg d takdir kan utk nya dan dier hnya b'doa.. 

-----------TAMAT---------

kpd2 mereka d lua sne aku nk psan ambillah kisah Sahabat kita ini sbgai rnungan bersama.. x baik kiter m'gambil k'sempatan sperti ini utk m'dpt cinta org lain.. ttapi sptut nya kita sbgai kwn perlu m'beri skongan kpd org yg ingin brubah.. sume org prnah m'laku kesilapan ttapi sume org ade pluang utk brubah n m'nebuskan k'silapan msing2.. n jgan m'gambil lgkah mati,kcewa krana cinta sggup m'musnahkan hdup sndiri.. s'sgguh2 nya Cinta yg Suci dan Abadi dr hati yg eklas yg m'cintai demi hidup dan diri, bkan dr Cinta s'seorg hnya krana cinta..

3 comments:

  1. lagi satu, kalau seseorg tu sedia berubah, kita tak perlu lah pertikaikan masa lalu dia... :)

    ReplyDelete
  2. wuuwuu...
    sedih tengok cerite mcm nie...
    banyak berlaku dalam realiti kehidupan zaman skang...
    ish ish ish... :)

    ReplyDelete
  3. tolong die untuk berubah + jgn ungkit kisah lalu. =D

    ReplyDelete

Recent Posts