Wednesday, December 1, 2010

Cicak dan MILO.. **marah..!

Assalamuailaikum dan Salam Disember smpena 1dis2010 ni.. =)
Aku tulis mse da pkul 4pg.. mse sume org da tido.. aku mcm besa la xleh tido..! kang tgh ari kang aku tido la.. eh, xleh..pg kang aku bnyk keje nk wat... da sume org ngh tido, aku wat pe lg.. on9 la.. mcm besa..! stalker2 org.. hhaha.. so tiba2 trase tekak aku kering.. perlukan air milo pnas.. nk cicah ngn biskut mayat (biskut kring)... so aku pun g la cari cawan yg aku ltak kat tepi tgkap tu.. aku mmg ske ltak citu je.. pg td aku ade wat milo jgak.. tp minum xabis.. 

Ok b'balik pd cite k.. mse aku nk amik cawan yg aku ltak td, ble aku pgg je tiba2 cawan aku n air milo yg xabis tu b'kocak...!! srius aku mmg t'kjut.. tiba2 kua 1pale ade 2biji mata kcik.. aku ingt kan buaya, rpe2 nyer..........

Ni lah bntang nyer.. CICAK..!!
Aku pnas btol ngn cicak ni.. pnye la bnyk lg tmpat die leh b'rendam tp dlm milo aku jgak dier nk berendam.. ccaaaiiittt..!! da la cawan aku tu bru bli je.. cawan yg lme tu ilang.. xtau la sape yg rembat..!
tp yg aku pelik, xlmas plak cicak ni... cicak pndai berenang kew..?? kew ni spises cicak air..?? xtau la kan..
xpe la cicak, rezki ko dpt berendam dlm milo.. best kan.. rse mnis milo.. mcm ko kat spa la kan.. org mndi bnga, ko mndi milo.. bguih..!!
Ni la cawan aku dan cicak tu.. leh plak ko tenung je cawan aku yer.. da wat slap xnk pndang aku.. nmpk sgt b'salah..!

Ngok tu..!! wat mke xb'salah plak.. bak kata pepatah, baling batu sorg tgn.. ikut ati aku, aku nk amik ko ni, bkar je..!! tp nseb bek aku ni bek.. xske seksa bntang..

**kpd cicak-> aku xkira.. ko ganti blek cawan aku tu.. ko tau x aku ngah pokai ni.. cawan tu hrga dier RM4.20.. aku nk ko ganti 10x ganda.. kira msuk skali duet aku saman ko sbb m'ggu harta awam.. ko byar dlm masa 10ari dr trikh saman d kua kan hkuman gantung madatori d jtuh kan.. paham..!!!!

Sebenar nyer ni bkan kali pertma aku bggang ngn bntang sbb bnda mkn ni.. ade lg..
ni psal kupu msuk dlm jem. lg pelik..! sdg kan bekas jem tu aku da ttup rpat2.. mcm ner dier leh msuk..!?? srius smpai skrg aku t'pkir2.. magic gler.. mse tu da la aku ngh lpar.. nk mkn roti ngn jem tu la konon.. bkak2 ade kupu2.. tp da mati..! pdn mke..!! tu la blasaan nyer.. len kali nk msuk bekas pe2 cri la ruang udara dlu.. kan da lmas dlm tu..


ni dier kupu2 yg da mati dlm jem aku.. cik kupu2, mcm ne ko msuk dlm jem aku ni hah..?? oppsss..lpe plak..ko da mati.. xgne mrah2..!

**kpd waris kupu2-> sila tuntut myat saudara anda ini..semadi kan la dia ngn sebaik nya.. walupun dier da mati jgn hrap ko leh lpas dr saman.. hrga jem ni RM4.60.. ko byar ganti rugi 9x kali ganda.. kurang 1kali gnda dr cicak tu.. sbb 1x ganda tu ko smpan wat knduri utk kupu2 ni.. n klau lmbat byar, aku sruh kwn2 aku g kbur2 kupu2 ni amik no ekor..!!


PESANAN ringkas kpd binatang kecil yg buas n nakal.. len kali jgn ggu mknan2 aku lg.. plez la.. d saat aku ngh lpar ngok korg wat mcm ni mmg m'yirap la aku.. cbe korg ade kat tmpat aku ape korg rse.. pkir2 kan la.. simpati la kat aku ckit.. **sory la t'lebih emo plak ngn bntang ni.. hahaha

1 comment:

Recent Posts