Thursday, December 2, 2010

Terjatuh dalam HARAPAN

Assalamuailaikum sume.. mcm2 ner hari korg sume smlm..?? happy kew..?? hope mcm tu la yer.. 
Ade 1 kisah cinta nk aku kgsi kan korg sume..  kisah dr sorg SAHABAT.. 



Kisah p'cintaan diorg ni mula ngn bnga2 n scare tidak sngaja.. Kasyah (bukan nama sebenar) mle m'genali Ayu(bukan nama sebenar) dr sbuah page kat FB..  permulaan drpd Kasyah yg mle tulis status kat page t'sbut dan kmudian nyer Ayu telah m'nggal kan komen nyer jgk d status t'sbut.. d ctu mula la mereka m'genali antara 1 sama lain.. tidak ckup d ctu mereka mula b'tukar no.. maka smkin rancak la p'genalan mereka.. 
dan pd 1mlm tu mereka telah m'abiskan mse b'sama b'borak dan tiba t'lintas d pkiran Ayu ingin m'tnya kan status Kasyah.. Kasyah pun m'jwb s'jujur nyer yg ati nya blum d miliki dan bgitu la jgak Kasyah m'yoalkan smula soalan sme kpd Ayu dan Ayu jgak m'beri jwpan yg sme.. tiba2 Ayu b'tnye kan soal CINTA kpd Kasyah.. jd Kasyah pun m'gluarkan pndangan m'genai nyer cinta.. kerana kata2 t'sebut Ayu pun sprti telah jatuh cinta kpd Kasyah.. dan Kasyah jgak sbnar telah jtuh cinta atas k'cantikan n k'peribadian Ayu sblum itu lg.. dan mlm t'sebut Kasyah rse sgt gmbira.. Subuh pg itu Kasyah m'yuruh Ayu kjut kan dia subuh.. tp sbnar nyer Kasyah xtido pun m'nnt pggilan Ayu utk m'gejut dia bgun dr tido.. Alangkah gembira nya dia ari tu, sbb dia da dpt rasa kan cinta bkan b'tepuk sblah tgn.. smkin hari smkin rpat mereka.. smkin manja.. smkin romantik...
beberpa hari kmdian, Kasyah menerima sms dr Ayu yg m'gatakan Kasyah telah m'nipu nyer.. m'nipu yg Kasyah suda tidak m'punyai kekasih.. kerana slpas Ayu m'lihat pic2 Kasyah d fb.. Kasyah t'gamam dan dia bru t'ingt yg pic lme dia b'sama ex dia msih blum d buang.. Ayu pd mse suda trasa amat2 kecewa ngn Kasyah.. dan Ayu m'gambil kptusan utk m'lupakan Kasyah dan m'anggap Kasyah sme je ngn lelaki len yg ske m'mainkan perasaan pmpuan.. alangkah mse tu Kasyah terasa amat2 sdey.. hmpir s'mggu Kasyah cuba m'mjuk Ayu tp tak b'jaya.. Ayu masih m'anggap yg Kasyah telah m'nipu dia.. beberapa hari kmudian, Kasyah m'dpt tau yg Ayu telah m'nerima cinta lelaki lain.. betapa punah nya hati Kasyah ketika itu m'dpt tau Cinta nyer itu suda d'milki org lain dan d tmbah kcewa ngn sikap Ayu yg tidak m'percayai nya.. kmudian Ayu telah m'hantar sms lg, m'minta agar Kasyah m'lupakan nya kerana dia sudah tidak percayakan Kasyah lg.. Kasyah pd masa t'sbut sprti hilang arah.. org yg d cintai nya, ilang s'kelip mata hnya kerana satu salah paham.. hari b'ganti hari Kasyah masih sperti itu.. masih m'harap kan Cinta nya kembali.. B'mula dr citu Ayu telah m'ilang kan diri tnpa khabar lg.. t'lampau singkat bg nya kisah mereka.. tp bg Kasyah, Ayu Cinta nya.. dia sggup m'lakukan apa shaja demi Ayu asal kan Ayu ingin m'dgr p'jelasan nyer.. hingga saat ini Kasyah masih lg tidak dapt menerima Cinta dr sorg wanita kcuali wanita b'nama AYU... tp dia msih ttap redha dan menerima ngn tabah, n b'hrap dier bukan laki t'baik utk Ayu n b'harap Ayu akan bahgia ngn org yg m'cintai nyer.. tp andai d beri pluang skali lg, Kasyah xkan sekali2 m'lpaskan  Ayu kembali.. itu JANJI nya..!!

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu 
Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
TinggalkankuHilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Ternyata memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan





 ***t'lampau dlm kan cinta Kasyah t'hdap Ayu... wlaupun dlm masa singkat p'genalan mereka tp mereka telah mula m'cintai s'hgga amat dlm.. dalam hal seprti ni, sape yg patut d'persalahkan.. Kasyah atau Ayu..?? klau Kasyah, dia b'tindak bodoh kerana tidak m'buang pic2 lame t'sbut.. klau Ayu, sggup dier m'biar kan Kasyah bgitu shaja tnpa m'dgr p'jelasan dr Kasyah.. mgkin kerana Ayu sudah trauma atau fobia shgga dia m'tindak demikian..
Sperti kita dgr, "cinta itu buta".. cinta sape yg buta..?? tp cuba pkir kan semula, dr mana mula nyer cinta...?? dr perasaan kan.. perasaan dtg dr mana..?? dr mata kan.. jd salah kan mata kerana mudah m'nilai s'sorg..kes slah pham sering m'jd punca p'gaduhan dlm hbungan kan..so nasihat aku kat cni, beri la pluang kpd psangan kita utk m'berikan p'jelasan.. jika psangan kita itu m'nipu pun lmbat laun 1hari pun akan kantoi jgak kan.. tpjgn la b'tindak seprti Ayu.. ngok die telah m'lepaskan seorang yg btol m'cintai dia.. adil kew bg Kasyah..?? dan lg 1 pesanan aku, bek laki or pmpuan jgn m'anggap sume mnusia kat dnia ni same.. sgguh mereka dr laki or pmpuan tp perasaan b'beza.. jgn m'hkum org len hnya kerana k'slapan org m'gecewakan korg 1 masa dahulu.. percaya la, stiap insan m'punyai Cinta Sejati dan Abadi msing2.. hanya kita perlu b'usaha dan b'doa kpd NYA.. insyaALLAH, 1 ari b'temu la jdoh kita yg telah d'tntukan t'sbut.. n jgn la ade sifat tkot utk m'cintai.. berilah pluang kpd org len m'cintai korg kerana Cinta tidak dtg b'golek tnpa korg m'nadahnya...
sekian.. -RIZAL-


3 comments:

  1. Okay, cerita ni menyayat hati. tapi susah nak percaya lelaki zaman skrg. sweet talker. T_T sobbings

    ReplyDelete

Recent Posts