Friday, December 10, 2010

Diari KEM pembentukan JKM.. we are 1family.. ^^,

Assalamuailaikum kpd sume.. entry kali ni aku nk story molly psal pglaman aku kat kursus pmbentukan jkm kp.. kem ni sumpah best..! walaupun pnat n xckup tido tp bila dpt sma2 ngn kwn dlm kem tu glak sama2, suka sama, menari sama2 n mcm2 la sume sama2.. wlaupun pd mlm pertama mse nk g tu, bnyk aku ngok mke xpnah aku ngok tp bila da smpai sne kami sume bkan sbgai kwn lg tp sbgai 1 FAMILY.. family YOK YOK.. hehe
ok jom bca diara kami.. yok yok.!





2hb dis-
kami sume b'kumpul kat cafe u5.. lpas mkn2 ade meeting pertama dan pghulu pertama ktorg mr.loading aka jobok.. ehehe aku plak d lantik jd imam utk subuh nnt.. hehe (nseb bek xjd pun.. hehe).. then, kami nek bas ngn pnuh girang ati.. jlan nk g kem agroloka tu srius mmg mcm ular kne ketuk ngn senduk mak aku msak.. bgkang bgkok jlan nyer,, suasana dlm bas pun agak snyi n xbsing sbb mybe msing2 malu2 lg.. sbb xknal kan.. smpai wat sume org t'tido dlm bas ngn pnuh nyenyak.. n kat hgwy tu, ngok ade bas t'bakar.. srius mmg cuak jgak rse nyer.. tp alhamdulillah kami slmat g n balik..

b'mula la pgembaraan kami.. wee =)











3hb dis-
kami tiba kat jelebu.. b'hnti kat 1 msjid utk solat.. lpas je solat, tiba 1tragedi tlah t'jd.. bas xleh jlan.. peehhh..! sume mse tu da cuak da.. xkan nk jlan kaki n da buang mse da kat ctu.. tp lg skali, alhamdulillah bas tu leh jln blek.. tu pun dlm mse kira dkat 2jam jam jgak.. then, smpai je kat kem tu, kami mle psang khemah n b'mula la ice breaking pertma.. dr ctu la aku mle knal sume kwn kat ctu.. yg pling klakar mse aktiviti dynamic games tu mse men gmes yg force tu.. bob t'pgg &%&**% yang aka pheeelll sbb dier xpkai pe2 d dlm nyer.. hahaha mmg mse tu trus grop aku mse tu cover kami pnye.. gelak mmg xleh than da.. hahahaha lpas tu ade pmbhgian kmpulan.. aku grop kuning.. aku, faisal, chong, chan, kiah, mira, fun n jue.. then ade 1slot yg agak emosi.. mse tu aku jd sbgai org nk bnuh diri.. mmg aku pun emo jgak.. nk m'nitis jgak air mata aku tp cover macho la.. malu la nk nges dpan pmpuan kan.. haha n lpas tu sharvin plak plih grop ktorg n dier b'lakon nk bnuh diri.. peehhh..rse emo giler mse tu.. n sume fasi mse tu b'lakon nk gado..
mlm tu d truskan ngn dynamic  games.. lyan..! n trian ptama d persmbhan kat mse tu trian nobody.. hahaha xleh blah.. haha lpas dynamic games kami pun g tido dlm kdaan khemah yg bsah2 sbb air da msuk.. yeay..! mmg sjuk..!!!
bas rosak.. yez.! mmg sronok.. =(
msuk kan smula brg2 dlm bas blek.. =)



ice breking pertama..knal2.. hee

sronok lmpat katak, then t'kne siku azri..  sakit doe..

lakonan pergaduhan b'mula.. muka bob yg srius.. hee

pening2 mau jtuh suda.. hehe

passing straw,, grop aku mng lg.. hee

tgkap belon.. faisal mke pnuh fokus.. hee




4hb dis-
hari ni kami sume pnuh xcited giler sbb nk men air.. haha xsbar rse nyer... tp pg ktorg d mulakan ngn pnuh kalut bila fun n tee ilang.. eleh.. mcm la aku xleh bca.. tu sume mainan je.. tp aku juz wat2 cuak.. hee game p'tama merentas titi n men lmpur.. yg aku xpeh ati nape time aku, aku awal2 da kne bling n lumpur blum smpat lg aku trun mse tu pastu kne wisel lg.. adeeii..pe2 pun njoy kwn2.. =) tp smpai bwh, mmg slap la korg.. mmg aku blas dndam.. hahahaha n lpas tu msuk tasik n men mle branang dlm tasik.. sjuk jgak wei wlaupun da nk tgh ari mse tu.. lpas tu kami sume mle kan m'msak n lpas solat trus kan water games lg..kli p'tndingan plak tp xde hdiah.. caiitt..! yg nk aku bgga grop aku no1 wei.. wlaupun dr last skali mse men rakit tu tp ngn gdingan mantap p'kayuh rakit kg ni ktorg b'jaya.. lpas tu mlm mcm besa la, dynamic games.. mcm jual beli, ice berg, n mlm pgakuan (hehe) dan xd'lupe pgenalan jobok n pheeelll... hahaha tp mlm tu, kami sume agak xb'maya n ngntok.. tp mlm tu jgak ade rocall n nitez walk.. best walupun aku wat takot2 brani je mse tu.. hehe abis tu smbung tido blek nk cas tnaga utk sok plak..

gimik p'tama.. ingt aku cuak kew..?? haha

warming ip sblum games b'mula..

tiupan wisel 2kali.. hee

bru kat titi, da kne attack ngn diorg.. adeeeii..

rakit tuah.. =)

m'cari hrta karun dlm lumpur..

dr last, kjar dpt kan no1.. t'baik la korg..!!

kat tanah pun kne jgak.. adeeii..

slot jual beli.. al-jobok.. haha

nite walk..












































5hb dis-
bgun pg sgt2 awal.. sbb kne kmas khemah dlu sblum b'gerak ke jeram toi utk trekking.. spnjg pglaman aku g trekking ni la trek pling m'cabar n bnyk hlangan.. klau slap lgkah je, aku rse msti da rmai leh injured n slap msuk gaung pun ade.. tp pling sronok kat cni aku b;lakon kaki krem.. komplot aku alip  sharvin.. krna upah yg mmg aku sggup.. hahaha **sape pham, pham la yer.. hehe mmg m'jd gler lakonan aku.. skali lg rpe nk nges aku tnjuk kan.. hehe sume caya..! hee n lpas tu kami sume mandi manda.. da lme siot xmndi kat air trjun.. dpt la lpas gian kat air trjun.. ske2..!! dlm bas tu sume mke da sgt2 pnat n smpai sume da tido.. pnat sgt2 agak nyer kot.. t'msuk aku skali.. smpai je kat kem tu blek tnpa rhat pe sume prog fasa2 d trus kan.. maka b'mula la cra hidup jkm yg btol.. **b'main ngn krtas krja dan prog2 kolej.. hee kami sume b'perah2 otak pkir psal prog.. aktiviti ni d trus kan smpai mlm..

ttup mata.. hehe

sronok fasi2 ni kaco kitorg..

trekking2..

trekking pling m'cbar..

lakonan s'mata2.. haha

mandi-manda.. =)







pnuh ngntok n penat aku dgr.. =="

perah2 otak..

da than ngntok wei..!

che mad pun da bosan dgr ktorg present..






















































6dis-
pg tu b'mula riadah bdk skulah rndah tp bila da bsar mcm ni men rse lawak plak n sronok sbb da lme xmen.. men rebut krusi.. hehe grop laki xleh blah.. yg final tu xde sape nk dduk.. ishak, isa n a...ze....ri... xpham aku.. hehe cover macho bhai.. haha pg tu s'gerombolan mnusia2 yg ske lwat laki n pmpuan dtg lwat ckit.. so ape lg.. kne dnda la.. kne goyang inul ktorg.. n sperti besa, aku la sbb konductor.. hehe klau da aku knductor msti la aku wat yg plik2 smpai diorg pun xleh ikut.. hahaha pdn mke korg.. lpas tu mcm besa la.. psal krtas krja lg.. ptg tu plak, manifesto.. dr dpt ngok bkal2 p'mimpin b'ucap utk dpt kan jwatan.. ewaaahh.. hee jwatan aku minx ktua biro rekreasi n pecinta alam.. n aku fight ngn joe n tasha mse tu sbb diorg minx jwatan sme.. mlm tu d truskan ngn p'bntangan prog.. prog yg aku bntang summer camp.. aku nk wat prog tu sbb ade bnyk supot dr kwn2 n fasi.. insyaALLAH klau xde pe2 hlangan aku kan wat hjung thun dpan..

rebut2 krusi.. hee

presentation lg.. adeeiii

goyang inul wei.. haha

paperwork..

selamat ptg cikgu.. upin dan ipin.. hee































7dis-
pg tu mcm besa.. ade riadah.. pg p'gnelan yok yok lgu tema jkm.. haha yok yok, kita b'goyang.. haha lg skali aku guide diorg.. haha n mcm besa jgak diorg xmmpu follow pe aku wat.. hahaha.. n pg tu ade sesi soal hati ke hati.. m'bncangkan isu2 sumesa tp lebih kpd politik.. smpai turn kat aku mmg aku hentam abis politik ni.. trus trang aku mmg xske politik skrg..! n aku mse tu mmg srius giler mke nyer.. tu je kot mse aku srius.. len sume men2.. hahaha n ptg tu ade interview.. interview aku ngn alip, liyana n nida.. solan p'tama tmuduga tu, "sbutkan rukun nikah".. adeii..mne la aku tau.. ade kaitan ngn jkm kew..??? ==" pastu mcm solan la kua.. n aku jwb ngn pnuh tnang n yakin skali.. then tiba mlm d tggu2 kan, mlm pelatikan jkm.. sblum tu ade bbq n slesai mkn sprti besa org kuatkp, che mad kne b'ucap dlu.. n dier pun  umum kan la jwtan jkm ni.. sprti d jgka, adli jd pgerusi.. n timbalan nyer ishak n dj.. n aku... ktua blok u6.. hee lpas tu pmbentangan krtas krja d truskan lg smpai abis sume, bru la blek dorm n kmas brg utk blek sok n tido..

riadah.. yok yok kita b'goyang..

soal hati ke hati.. politik2..!

m'nggu kptusan..




d umum kan sbgai ktua blok u6.. =)














8dis-
pg ni xde riadah sbb da siap2 nk blek.. kami bdk2 laki smpena ari t'akhir kami nk tggal kan cenderahati utk kem tu, iaitu daki2 ktiak kami dlm kolah mndi tu.. kami mndi beramai2 n trjun dlm kolah tu trus.. hahaha.. pg tu ade perasmian p'nutup.. mcm besa ade ucapan la.. pastu sesi b'gmbar.. pastu kami pun b'tolak pulang kmbali kew UTM sbgai JKM sesi 2011/2011.. ceewwaaahh..! hehe

snap..!

b'gaya kwn2 aku ng bju korparat..

hehe.. jgn jelez ya.. ;p










 **kepada sume JKM baru Kolej Perdana..  jlankan la tugas ngn pnuh amanah n dedikasi.. jgn skali2 m'rungut or giv up ngn tugas2 korg.. p'caya la kita sume d plih krana kebolehan dan keyakinan mereka kpd kiter sume.. insyaALLAH, klau hati eklas mudah la tugas kiter.. n aku hrap2 sgt, smgat yg kita ade skrg ni xilang lpas ni n dpt trus kan smpai kita sume da pencen nnt.. hee n kpd mantan2, beri la kami sume tnjuk ajar.. last word, gud luck utk korg sume..!! =)

1 comment: