Sunday, May 29, 2011

Pemantapan JKM atau Rombangan Jalan2 ke Langkawi..???

Benda nie sebenarnya dah lama aku draft cuma takde gambar aku nak masuk skali..
ok sekarang dah dapat leh lah aku post n kongsi sikit pengalaman aku masa Kem Pemantapan JKM Kolej Perdana.
Kem nie aku g 13hb hingga 16hb kat Langkawi.. Actly, aku confused.. Yang aku g nie Kem Pemantapan kew Rombongan jalan2..??? hehehe sbb aktiviti penuh ngan jalan2 n santai2 je.. serius takde tekanan langsung masa kem tu.. Best2..!!

13 May 2011
Kami semua bertolak malam pada hari jumaat tu.. Mmg aku tak sedar apa dlm bas sbb aku penat dan mengantuk sgt.. Aku berjaga juz lepas subuh sehinggalah sampai jeti..

14 May 2011
Dalam pukul 10pagi kami selamat sampai ke jeti Kuala Perlis.. sebelum naik feri g Langkawi kami semua pekena sarapan dulu kat kedai berhampiran jeti tu..





Kami menginap di Hotel Panorama..
Then adalah sikit2 ice breaking..
Petang tu plak kami main bola dlm swimming pool.. ^_^
Malam tu plak ada pembentangan program2 lepas dan akan dtg.. banyak perkara kami bincangkan dlm sesi nie..
Lepas sesi tu semua masuk tidur dan simpan tenaga nak jalan2 esok hari nya.. yeeaayyy..!! =D





15 MAY 2011
Kami bangun pagi dengan semangat utk menawan Langkawi.. ^^, hehehe
Tapi xde la jalan2 kosong je.. kami dpt task utk kami buat utk malam nnt.. kami diberi nasihat supaya dlm bas bincanglah pasal task tu tp dah semua xcited nak jalan2 xde nyer nak ingat pasal task tu.. Hahaha..
Jom ngok tempat2 yg kami tuju selama satu hari tu..

KILIM GEOFOREST PARK

Mula2 masuk tempat nie aku dah tertarik kat pemandangan dia..

Naik bot sgt best..!

Ada banyak kapal sepanjang laluan nie..

Cantikkan kawasan nie.. air pun tenang je.. tp jgn disangka tiada buaya..

Kat tempat ternakan ikan.. masa nie kasi ikan pari makan.. besar gila ikan2 kat sini..

Kat sini ada satu part dlm Lagenda Budak Setan.. Masa Farid Kamil atas rakit tu..

Xcited dpt ngok helang..

Banyak gila helang..

Rasa nak bwk balik satu je jaga kat rumah.. hahaha

Saje bajet hot.. hahaha

Gua kelawar..

Batu2 nya..





GALERI PERDANA
Cuba teka siapa kasi kat Tun Dr Mahathir..??

Cenderamata dr Universiti Teknologi Malaysia wei.. Bangga aku.. hehehe

Keris..

Bergambar disamping kereta F1..


KILANG GAMAT

Shopping sakan..

"Ini utk muka kalau ada jeragat2 tu", kata makcik itu..


CABLE CAR

Sebelum naik Cable Car..

Sempoi tak aku snap curi2 pic awek nie.. leh jd paparazzi kan aku nie.. hahaha

Elok2 bob, kang roboh kang.. Hahaha

Dari dlm Cable Car..

Masa kat jambatan tu..

Muka cover gayat.. hahaha

Cantik gila pemandangan nie.. aku suka sgt..

Bermain bersama arnab..  Comel kan arnab nie..mcm dafi.. hahaha

Sebelum balik kami semua singgah shoping kat Tun Hj Ismail tu.. beli coklat n mcm2 la..
Malam tu seperti dijanjikan.. Task kena present juga.. haishh.. =.="
Badan dan kaki nie mmg dah lenguh-lenguh habis dah...
Habis je sesi malam tu, semua dah tertonggeng2 dah tidur.. sebelum tidur tu packing2 barang dulu sbb esok nak balik dah.. tak sabar nak jumpa family.. ^_^




16 MAY 2011
Pagi tu ada Majlis penutupan.. kecil2 je... sbb semua dah xcited nak balik.. hehehe
Sebelum balik tu kami singgah dulu kat Dataran Helang..
Snap2 pic n pusing2 sekitar tu je.. Usha2 awek.. hahaha




Btw kem nie best.. tak rasa mcm kem pun.. rasa mcm rombongan dan lawatan ke Langkawi.. hahaha banyak jalan2 je.. slot yg bosan2 pun xde..
Paling best sbb kem nie dah dpt mengeratkan lagi hubungan kami para JKM sekalian..

p/s : sorry kalau ada pic kurang quality.. sbb tak semua dpt edit.. sbb malas.. hehe
cuma pic aku rasa pemandangan dia indah n best je aku edit.. kalau nak honeymoon pun rasa Langkawi pun dah best wei.. Hehehe




7 comments:

  1. punya banyak gambar aku letak pic tu juga menjadi perhatian kome.. =.="
    tukar caption la.. bajet cool...

    ReplyDelete
  2. tun haji ismail? ke ismail group rizal..heheheheh
    kompleks kraf korg x singgah ke?
    -jamil-

    ReplyDelete
  3. tak singgah la.. tak sempat da masa tu.. ktorg lama sgt masa kat kabel car tu.. sangkut kat tempat arnab tu.. hehhee

    ReplyDelete
  4. saya nak honeymoon dkt korea okay.hehe.langkawi lepas ade anak satu.haha

    ReplyDelete
  5. that mean satu anak, satu honeymoon..?? bankrup la.. =="

    ReplyDelete